Svenska för lärare, inledande kurs, tidigare år 30 HP.

Idag mina vänner! Idag knallade jag till skolan på morgonen. När jag hade knallat dit med mina onda onda fötter så ringde Malin, vi lokaliserade oss till lokal HSM tillsammans (svårt!). Vi blev väl mottagna av en härlig gubbe 50 + som introducerade oss inför denna oslagbara inledande delkurs; Svenskans grammatik. Vi har gått igenom morfem, suffix, prefix och allt vad det heter idag. Det är så hjärnan blöder. :/ men imon fortsätter vi med ordklasser så det blir till att läsa lite även tills imon. Imon börjar dock dagen inte förren 13 så det blir promenix med Malin imon :)

Idag åkte jag i alla fall med Sis hem efter skolan, vi åkte hem och hon gjorde jättegoda varma mackor till mig, mums! Sen tog vi med äckliga bajsätande Harry bort till Eurostop och gick runt på åkern eller vad det nu ska kallas (hjärnan är i upplösningsläge). Sen blev det till att åka med Harry till veterinären för att klippa klorna. Han var så trött efter promenaden att det gick helt bra. Haha. Kom på att kissarna ska vaccineras med, så vi passar på imon på drop in när vi ändå får pengar. Hurra? :/

BebisHarry. Innan han började äta bajs?


Kvällen har spenderats väldigt avslappnat. Inte fått tillbaka min energi helt, och kör självklart väldigt gärna det säkra före det osäkra och chillar lite extra. Jonathan lagade typ världens godaste gyckling med grönsaker och grejer till mig, så otroligt duktig är han på att laga mat alltså! Också satt upp en To Do lista idag eftersom Jonte har lite svårt att se själv vad som behövs göras hemma, men nu reder vi upp det där! :D


Fick höra från mamma och pappa att dom hare kanon på teneriffa. Känns skönt! Dom hade fått världens mysigaste boende. Turisarna som hade ospec :P haha.


men nu är jag väl bra trött. Jag har tyvärr tappat förmågan att skriva korta inlägg. Vänj er! natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0