Ullared

Är nu hemma efter helgen i Ullared. Inledde med förkylning som slog till under fredagen, alltså lagom tills det var dags att åka. Åkte dock förbi systers nya lägenhet och kollade in först :) Skitfin, och liten, men det är ju så i början. Blir nog bra när hon fått inreda den och så :)

Åkte och hämtade upp Annelies vänner i Norrköping och drog oss mot Ullared. Fy fan vad långt det är asså! Men vi överlevde och kom fram till Gekås camping där vi skulle lägga oss med tältet. Dock var det ett tremannatält till fyra personer.. Så hennes vänner sov i bilen och vi i tältet. Det roliga med denna camping var ju att vi som hade tältplats i princip enbart betalade för marken som vi tog upp med tältet. Det fanns ingen lampa i området, toaletterna som låg inom typ kissnödigt avstånd vad baracker som bara hade kallvatten (skitäckliga) och inget uppehållsrum fanns det, dvs i regnet och tråkvädret så fick vi äta vårt kvällsmål stående i köket (eller rummet med spis och diskbänk).

Efter detta tog vi oss upp vid 6 och packade ihop och tog oss till Gekås där vi trängdes till typ 15. Då fick en av oss tag i en stuga på samma camping, så lite hopp tändes minsann hos oss! "Vann! även biljetter till Diggiloo som var i Ullared på kvällen och när vi väl kom dit (ståplats) så satte vi oss på gräset och då kom en kvinna fram med fyra parkettbiljetter som hon "ville bli av med" eftersom de fyra som skulle ha dom inte kunde komma och eftersom det spelas in till Ullaredshowen på femman så ville dom nog fylla platserna. Så fick fick platser precis bakom de anställda på Gekås och hade förvånansvärt  roliga timmar!

Avslutade söndagen med att städa ur stugan och kompleteringsshoppade (för 800 för mig del :/) och sedan drog vi hem. Och vid detta laget har jag fan hunnit bli diktigt sjuk. Så på kvällen mös jag bara med Jonathan och idag jobbar jag i växeln på SCB. Tack och lov mår jag mycket bättre idag, tror inte ens att jag har feber :)

Jag kan bara göra långa inlägg, så det får va så :) Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0