Tönt vs. cool.

Satt och funderade lite på bussen idag. Det är ju så att jag på något vänster fått en slags "töntstämpel" i min klass, dvs. jag umgås inte med fjortisarna i klassen. Något som är ganska jobbigt iom att det begränsar min tillgäng till "kamrater" i min klass, eftersom inte alla kan eller får prata med mig? Sen tänkte jag på de som betraktas som de "coola" i klassen. Jag säger så eftersom jag inte kommer på annat än dagisbenämningar på skiten. Men då tänker jag: de "coola" har jag hört helt utomstående snacka skit om, de är dryga jävlar osv. Förkommer dessa fenomen även hos oss så kallade töntar? Jag vet inte om jag någonsin hört någon snacka skit om någon för att den inte är med tillräcklig i ett gäng, inte orkar ha "snygga" kläder till skolan osv. Säkert förekommer säkert fenomenet. Men hellre det än att någon tycker att jag e dryg och elak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0