Ruska kort.

Tack och loooov för Muttan. Min följeslagare och offen, min eldvaktsvän och kisskompis, min vargspårare och snygging. Utan henne hade denna hajk varit döden. På riktigt. Tack vare Muttan klarade jag det underbara beslutet mina kära tältkompisar tog om att vi var sist med att sitta eldvakt. Men eldvakten gick väldigt snabbt och vi satt och ruskade mest hela tiden. Vi hade även lite utomhusbio och åt kokt korv, och varför äter man kokt korv när man är ute? Det vet inte vi heller.

Idag sken solen när vi så sakta tog oss ur tältet. Kylan bet sig fast i oss som grävlingar gör i käken. Letade lite djurspår och kände oss ganska nöjda när vi fått fram lite rävspår. Att vi sen skulle hitta en tam varg var ju inget vi hade hoppats på, men vi var ju klart mest lyckade denna dag.

Väl hemma på skolan gick vi runt och luktade alla omöjliga äckliga saker man kan lukta. De andra på tema var inte helt lyckliga över att våra stinkande rövar och väskor tog upp plats i deras välstädade korridor. Tuff shit, detta är ju liksom dom om nåt år. Moahah!

Kom hem och la mig i soffan med sis en liten stund, tänkte kolla lite tv och lugna ned mig innan jag hitta duschen. Men jag somnade rätt bra där och vaknade en sisådär fem timmar senare. Kan ju inte direkt påstå att jag känner mig piggare nu :/.


Snart är det mat och jag ska bara ligga och tycka synd om min mörbultade kropp hela kvällen. För det är jag värd! Inget jobb ikväll nej, vi har ju varit för flitiga. Jag fick tjänstledigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0