Ankjävlarna.

Jag och Muttan skolkade mycket välbehövt från våra långa och tråkiga lektioner idag. Vi läser ju samma lektioner bara att lärarna byter klass med varann. Så vi uppdarerade varann om hur illa lektionen var, jag tror min var värst. Vi tog oss i alla fall upp på stan och shoppade. Eller, ingen av oss hittade något. Men det var shopping i alla fall, eftersom vi inte hinner sånt längre. Sen tog vi oss till la baguette som alla andra tjejer i Örebro, dagens raggningsställe, passa på killar! Och efter det blev det till att beställa studentmössa åt muttis innan vi begav oss mot skolan.

Under vår promenad hittade vi Ankor. Ja, det är så dom egentligen heter. Dagens första upptäckt är: Många/de flesta ankor sover med ena benet instoppat i fjädrarna, alltså på ett ben. Nummer två: Dom är sjukt roliga när dom bråkar i vattnet. Detta blir nya hängstället på håltimmen, här blire ankbråk minsann!

Lyckades med godisets hjälp hålla oss vakna under eftermiddagens film och blev sura på hans som är så förvirrad att han lovat bort praktikplatsen jag sa till om direkt till någon annan. Suck.

Kom hem och städade köket, hinner varken läxor eller mat innan jobbet, kurr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0