Inte mycket kul.

Jaha, när man ligger hemma såhär och är sjuk är det ju knappast mycket kul som händer. Dock får man ju tiden att gå, tack vare datorn och tvn mycket. Speciellt nu när min älskling är på stan och går ärenden åt mig.

Men idag dimper det ner ett brev åt mig i alla fall. Från Arbetsförmedlingen. Och ja! Kanonbra! Eftersom  de brev som skickas ut sällan kommer upp på platsbanken, och så har jag även fått två förslag på jobb tidigare, kanonbra! Det enda felet är att det första jobbet krävde att man bar upp storleken XL, vilket jag inte gör. Det andra jobbet var åt en autistisk medelålders kvinna i Nora och det jag fick idag verkade vara ett skitbra jobb. En handikappad kille på 20 år som gillar datorer och vänner och så. Dock var man tvungen att vara över 20 år, går inte det att sålla bort mig då? Men men, en chans ändå, det kan ju inte spela såå stor roll. Dock var man tvungen att ha kötkort med, har jag det? Nej!

Varför ska jag söka jobb som jag inte duger till? Nu har ju jag turen att jag inte går på Akassa och måste söka, vilket man måste om man ska ha rätt till sin ersättning. Men om man nu har ersättning, så måste man ju sätta sig och knepa ihop ett jävla brev eftersom någon på AMS inte gör sitt jobb. För mig är det komiskt, jag kan skratta åt det, men alla kan inte det.

Dåligt vill jag påstå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0