Pappadag idag.

Pappa skulle på morgonen (läs lunchtid) dra sig ut mor Marieberg, frågar om jag ska hänga på, och på två röda satt vi där i bilen och brummade iväg. Var inne och lämnade tillbaka lite grejer som IKEA lurat på oss. Dåligt stilit asså. Men de pengarna tog jag snabbt ifrån honom och satsade på att köpa dubbdäck till min favoritcykel, samt en försenad julklapp från pappa, en såkallad fårfitta (pappas namn, vi kom verkligen inte på något annat) dvs. en sån där sadelfårgrej så man slipper frysa om stjärten nu när frosten snart kommer.. (?)

Pappa fick sedan samtal från de människorna som numera bor i vårat gamla hus. Pappa har lovat att de får ringa om de har problem av något slag. Denna gången fungerade inte ugnen, och mat skulle lagas, så efter en blixtvisit på Marieberg drog vi oss mot huset. Omg, det var verkligen inte samma ställe. De hade satt igen en dörr, tapetserat om hela stället, målat taket vitt osv. Fint, men inte så som jag vill ha det. Kändes konstigt men ändå skönt. Jag trivs bättre i lägenheten. Söta ungar hade de i alla fall. Tjejen sover i mitt gamla rum, vi håller tjejtrenden. Heja!

Ikväll vill jag göra något, ha skoj skoj skoj. Lite trött bara... Hmm hmm, pappa vill i alla fall att jag ska äta hemma. Helt glad blev han när jag sa ja, så den uppoffringen kan jag göra. Fick ju tillome bestämma mat, inga dåliga grejor det. Hihi.

Vart är min syster??!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0