Do you really want me?

Vissa låtar, platser eller händelser för oss tillbaka i tiden. Både till bra och dåliga tider. Till exempel ett ställe vid stortorget som får mig att tänka på pannkakor, sen jag var liten. Vissa låtar, till exempel tampongtomtarna får mig att tänka tillbaka på min tid med Frida. Tar vi alla körlåtarna så tänker jag tillbaka på min underbara tid på Karl Johan och hela min underbara klass, som jag saknar dom! Låtar som dykt upp just nu, och platser och händelser som fört mina tankar tillbaka till sämre tider är Boten Anna, stadsparken, studenten och Askersund. Detta känns förjävligt. Att någon kan sätta så djupa spår, trots att man inte har några känslor kvar. Jag har hittat världens bästa kille, en kille som jag vet aldrig skulle göra något avsiktligt för att såra mig, som kommer stå vid min sida i vått och torrt och som släpper allt han har för sig för att finnas för mig. Ändå kommer jag aldrig kunna lita på honom till 100%, för jag har litat på folk 100% förut och blivit bränd, oj så bränd. På vilket sätt blir det rättvist mot Jonathan? På vilket sätt blir det rättvist mot mig? Mot oss? Vissa saker och händelser skulle man vilja göra om, göra ogjort.

Jag är i alla fall tre steg före er alla. Jag kommer få något med mig, jag kommer lära mig av det. Även om spåren sätter sig av det dåliga så går jag stark ur det. Och till sist är det bara de underbara minnena som stannar.


Jonathan ger mig underbara minnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0