Alla Hjärtans Dag.

Eftersom alla verkar ha en åsikt tänkte jag lägga in en liten klargöring för hur jag tycker att det ligger till.

Alla hjärtans dag är en komersiellt jippo, ja. Klart det är det! Så fort man kan få ut en större vinst är det väl klart man tar den? Det spelar ju ingen roll om det är 10 årsjubeleum för affären eller om det är ett datum som gör att det klirrar lite extra bra i kassan. Det är väl klart att man kör hårt när man kan få in extra pengar, det gör alla, även privatpersoner.
Så då har vi kommit över skiten med att vi inte ska fira på grund av affärernas välgång. Tack!

Men då har vi argument nr 2. "vi firar våran kärlek alla dagar året runt, vi behöver inte ens speciell dag." Bullshit! Ingen firar sin kärlek 365 dagar om året. Ingen orkar det. Om det nu finns en dag som gör att man kan lägga lite extra krut på att vara lite romantisk och visa sin uppskattning tycker jag att man ska omfamna den dagen, vare sig det råkar vara en födelsedag, årsdag eller alla hjärtans dag. Kom igen nu folket! Låt oss vara romantiska!

Och nu som singel ska jag vara negativ mot denna dag. Sorry people. Det är en torsdag, jag hatar torsdagar, plus att jag jobbar. Så jag kommer ändå hata den dagen. Men trots det kommer jag nog skicka något litet sms till mina vänner och berätta att de betyder mycket. Kanske hoppas på en hemlig beundrare ska få för sig att uppvakta eller liknane. Men antagligen blir min alla hjärtans dag precis som vilken dag som helst. Men alla som har tid och lust att fira den ska verkligen göra det! Det är en toppendag!

Med kärlek!
/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0