Sommar 2010

Känner att det är dags att uppdatera hur sommaren blev eftersom mitt bloggande är av det mindre frekventa slaget.

Av de två jobbintervjuerna blev det faktiskt inget jobb hör och häpna! Stockholmsjobbet som var beläget ett par dagar under försommaren fick jag inte i sista sekunden eftersom de kom fram till att man borde ha körkort och bil, trots att hon typ lovat mig jobbet innan vi styrde iväg från huvudstaden.

Jobbet i Kga på kundcenter blev ingenting av eftersom de trodde att jag skulle sitta och vänta och hoppas på att de skulle höra av sig. De ringde dagen innan de ville att jag skulle komma på introdag ca en månad efter intervjun. Dock blev det så att jag fick samtal om att jag fick ett annat jobb precis den morgonen, så jag hoppade den.

Jag fick i alla fall jobba en hel jävla massa på Plantagen under våren så vi klarade oss genom den tuffa ekonomiska situationen som vårt underbara land fixat åt oss bortskämda studenter. Och sedan fick jag jobb på nJoy i Örebro (gym) där jag jobbat en hel del i reception, städ och med barnpassning där jag måste erkänna att barnpassningen var den som föll mig bäst i smaken ;) Och i sista sekund innan sommaren fick jag även lite jobb av Personalpoolen som telefonist åt SCB i växeln :) Väldigt roligt jobb som jag ska haka på lite mer i nästa vecka.

Annars har jag typ ledigt just nu och njuter av livet. I helgen var vi med Elli och Martin till Göteborg och gick på Liseberg, och Universeum och bodde hos Stefan (Jontes morbror) och lekte med småtjejerna. Sjukt trevlig helg som avslutades med att jag införlivade min barndomsdröm. Jag vann nämligen en av de sjuukt stora Maraboukakorna i hjulet! Dock var den inte så fylld som den såg ut, men det räcker nog med 2000 gram choklad? ;)

Till helgen bär det iväg till Ullared med sis och hennes vänner. Det blir till att sova i tält och göra GeKås två dagar, och tyvärr visar väderprognosen inte till vår fördel..

Vidare under sommaren så ska min karl snart gå av hand 7 veckors långa schema som inneburit att han jobbar ca 18-02 varje vardagsnatt, mindre kul för mig men bra för honom! Det kommer firas med mys med Morbror och småtjejerna antingen i Göteborg eller på Västkusten. Och sedan ska vi självklart invardera Gotland under någon vecka också, annars blir det ju ingen sommar.


Mina långa inlägg :) Så kan det gå.
Nu ska jag natta Jonathan som lyckats gå och bli lite sjuk, då måste man tycka synd om honom <3 Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0