Fler läsare ;)

La upp på facebook och länkade till min blogg. lättast så eftersom vi inte har tillgång till Facebook i kiosken. Men än så länge går det ju bra att blogga ;) och när man sitter och segar typ 4 timmar så passar det ju ganska bra att blogga ;) Men välkomna till Gotland till er som hittade hit nu då ;)

Igår då, så jobbade jag min första dag. Och för er som inte har koll så kommer jag jobba ca 50-75 % i städet i en stugby här på Gotland. Det ligger ca 2 km från Visby, så lite avlägset men ändå nära, lite lagom sådär ;) Men just nu krånglar det lite eftersom jag är uppsatt ca 10-15 timmar per vecka, så det måste vi kolla upp..
men det gick bra att städa och jag tror jag kommer klara av mitt jobb ;) haha.

Efter jobbet åkte vi hela vägen till Fårö, där vi åt middag hos carina och Linnea på deras stora fina gård med hästar, hundar, kanin, marsvin och en jävla massa får. Fast fåren är farfars som han kommer och tar hand om. Helt underbart fint var det i alla fall och huset var supermysigt det med! Sen idag på morgonen var det klippning av får som gällde. Tack och lov så måste man ju kunna det där för att få klippa fåren, för det såg riktigt jobbigt ut! Men vi kikade lite och sprang runt på farfars löjligt stora ägor. Fick vända efter ca 2 km när vi försökte ta oss ner till deras privata strand eftersom vi tappade bort oss. Haha. Så kan det gå när man är på lilla Fårö.

En liten kul sak som vi blev rättade av Carina om. På Fårö så heter alla fåren Lamm. Så dom små är lammungar. Och en av lammungarna var bara ett par dagar gammal mot alla odds eftersom alla andra lammen var typ en månad och stora och ulliga. Men den var helt sjukt gillig med sina bräkanden.
Någon dag ska vi ta oss dit och rida på hästarna med! Skulle vara mys att rida iväg på farfars underbart fina ägor.


Imon är både jag och jonathan lediga så vi får se vad vi hittar på då. Har precis börjat regna här så vi får hoppas att det lyckas bli bättre under natten så man in alla fall kan hitta på något. Men ikväll tror jag att vi kör filmkväll hos farmor och farfar, eftersom vi idag flyttat över alla våra grejer dit.


Nu är det lite långt. Sorry ;)

Hörs en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Märtis

Kan det inte bara finnas en GILLA?!

ha ha



kram

2009-07-08 @ 22:41:31
Postat av: Mamma

Hej gumman.

Du verkar minsann ha det ganska bra där på Gotland. ;)

Kramar i massor

2009-07-09 @ 12:07:01
Postat av: Anna

Jodå, Gotland känns riktigt bra! Men vill att det ska bli fint väder så vi kan spana in ön ordentligt och få bada!



Märta, lite jobbigt att kommentera men inte i närheten av så krångligt som mammas blogg ;)

2009-07-09 @ 20:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0