Ironi.

Har kikat runt på lite bloggar här på internet under dagen. Är otroligt hur många bloggar det finns som enbart spyr galla över folk. Och då inte saker som, "honom tycker jag inte om, därför att" utan riktigt elaka saker, spekulationer utan grynd, personpåhopp osv. Vad får man ut av en sådan blogg? Blir man verkligen större som människa av det? Är det värt att vara elak för att få ett par extra läsare? På denna blogg är det inte speciellt många som tittar in, men det kan ju bero på att man bör känna mig för att fatta vad saker och ting handlar om i slutändan, jag har bilder, men inga länkar till sidor, jag vill inte ha kommentarer som styrker mina påhopp och ingen ger mig beröm för att jag har sånna fyndiga formuleringar i mina elakheter. Denna blogg är jag, på så mycket som allt. Jag skriver det jag känner för tillfället, vissa saker kommer inte upp i brist på relavans, men annars kommer det mesta som jag känner upp.. Men när jag tyker någon är ful, har fel hudfärg, ett roligt handikapp, fel åsikter, dåliga vanor osv är det inget jag skulle vilja bemöda mig med att varken sitta och skriva om eller låta andra läsa, det är för mig något helt oförståeligt. Ta istället den tiden och inse vad livet har att ge istället. Det finns riktiga problem, skriv om dom, dock inte lika underhållande, till och med lite jobbigt. Tänk om man skulle få någon såndär läskig insikt i livets stora frågor.




Haha, hoppas du såg mig igår. Jag äger dig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0